גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-22:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 9:00-21:00
http://bravo.mifgash.com
הצגות

תיאטרון הבימה - מי מפחד מוירג'יניה וולף?

ארכיון תאריך: 20 אוגוסט 2018 - 10 יולי 2019

משך: שעתיים

הקלאסיקה המודרנית מאת המחזאי האמריקאי אדוארד אולבי, שהועלתה לראשונה בברודווי ב-1962 ומאז כבשה אינספור פעמים את במות העולם ועובדה לסרט אלמותי בכיכובם של אליזבט טיילור וריצ'רד ברטון (1966), חזרה לישראל. המחזה, ובו ארבע דמויות בלבד, עוסק באופן שנון ואכזרי בחיי זוגיות. זוהי התקפה חסרת מעצורים על אשליית המשפחה המושלמת. חציו של אולבי אולי כוונו אל מה שכונה "החלום האמריקאי" בשנות ה-50 של המאה הקודמת, אבל הם פוגעים גם בציפיות שהחברה מציבה בפנינו כאן ועכשיו. ג'ורג' (פרופסור להיסטוריה) ומרתה (בתו של דיקאן האוניברסיטה) מארחים בביתם בשעת לילה מאוחרת את ניק (מרצה חדש לביולוגיה) ואשתו האני. המפגש בין שני הזוגות הופך עד מהרה לאקסטרווגנזה של התעללות רגשית. תחילה הזוג הצעיר רק צופה בתדהמה במשחק מורט העצבים שבו שקועים המארחים, אך בסוף הלילה איש לא ייצא מהזירה ללא פגע.

ב"הבימה" מציג המחזה באולם ברטונוב האינטימי, שנמצא בקומת מרתף. הקהל מקיף את הבמה, שנראית כזירת אגרוף, מכל הצדדים. העיצוב המינימליסטי, שבו בחר הבמאי אילן רונן–מבליט את המאבק הגרוטסקי בין הדמויות. גיל פרנק חזר בהצגה הזאת אל התפקיד של ג'ורג', שגילם בעבר בקאמרי – והעיד שעשה זאת בשמחה. דניאל גלורוי מילר (האני וניק) משחקים נפלא, וביצועה הסוחף של מאיה מעוז בתפקיד מרתה זוכה לשבחים מיוחדים. ובכלל, כפי שהעיד גיל פרנק בראיון ל"ישראל היום": "זה מחזה עם ארבעה תפקידים מושלמים".

"הפקת הבימה הביאה את היצירה במיטבה. בסיומה, מתחשק לראות אותה שוב"
"מעוז נכנסה לדמות הזאת כמי שקופצת ראש למים סוערים ועמוקים, טובעת בהם מרצון, ואחר כך עולה וצפה, ואפילו עפה. היא מפליאה בפיתולים דרמטיים כמו אמנית קרקס, גמישה וחזקה, אנרגטית, בלתי ניתנת לעצירה. היא מלהטטת בפרטנרים ובצופים בצורה ממש חסרת תקדים. מרתה שלה, שהיא גם אישית ומקורית, היא יותר ממפגן של שחקנית מוכשרת מאוד"
(ננו שבתאי, "הארץ")

מערכת Orphusגילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter